Een radiospot maken = inzetten op sterke traditie
Ook in het digitale tijdperk staat radio als een huis. Het medium blijft groeien en legt sterke marktaandeelcijfers voor. Een radiospot maken, loont dus nog altijd de moeite. Het is de perfecte manier om leads te genereren en je naambekendheid te vergroten.
Grote zenders zoals Radio 2 en Radio Nostalgie springen op de trein en bieden specifieke advertentiepakketten aan. Alleen nog een professionele partner vinden om je radiospot te maken en je bent vertrokken.
Radiospot maken: wij luisteren naar jou
Klop je bij Shoot & Share aan om een radiospot te maken? Dan kies je voor een ervaren partner met meer dan 10 jaar expertise op de teller.
Wij luisteren eerst naar jouw verhaal. Op basis van jouw verwachtingen en doelen sleutelen we aan een concept en budget. Keur je ons voorstel goed? Dan schrijven we het scenario uit, plannen opnames in en monteren de spot in het formaat dat jij wenst. Daarna bekijken we hoe we je radiospot het best integreren in je marketingplan. Want je spot is de ideale tool om onlineacties kracht bij te zetten.
Om dat te doen, moeten we weten hoe goed je radiospot scoort. Daarom zorgen we voor de nodige meettools. Die laten ons toe om met concrete cijfers de impact van je radiospot te meten. En je digitale marketingplan permanent te evalueren.
Radiospot maken is als wijn verbouwen
Net als wijndruiven hebben radiospots tijd nodig om te rijpen. Voldoende tijd voor brainstormsessies en een adequate voorbereiding zijn daarom uiterst belangrijk.
Met je doelgroep in het achterhoofd bepalen we de zenderkeuze voor jouw radiospot. Ook een uitgebalanceerde zendplanning is een belangrijk ingrediënt. Want hoe vaker jouw doelgroep je spot hoort en hem herkent, hoe groter je naambekendheid wordt.
Waar moet ik aan denken alvorens mijn radiocampagne start?
Alvorens jouw reclamespot te horen is, denk je best aan een aantal zaken. Staan alle digitale poorten voor conversie optimaal open? Is de gebruiksvriendelijkheid 100%?
Als service bekijken we dit samen met jou en die analyse kan je doorgeven aan uw websitebouwer.
Zo maken we uw radiocampagne tot een succes!
Leg je eieren in meerdere mandjes: denk aan je digitale marketingmix
Radiospot ingeblikt? Maak dan ook werk van een goede digitale marketingmix. Shoot & Share denkt samen met jou na over andere kanalen om je boodschap te verspreiden en versterken.
Graag meer info over radiospots?
Ook in het digitale tijdperk staat radio als een huis. Het medium blijft groeien en legt sterke marktaandeelcijfers voor. Het is de perfecte manier om leads te genereren en je naambekendheid te vergroten.
- 4u per dag luistert de Belg gemiddeld naar de radio.
- 33% gemiddeld meer zoekopdrachten naar je product na het horen van een radiospot.
- 55% van de websites zijn niet aangepast in functie van de radiospot.
- 76% van de Vlamingen luistert dagelijks naar de radio.